100% natuurlijke thee & kruiden

31-01-2014 00:00

 

Onlangs was er een nieuws item over onze 'gezonde' groene thee. Deze thee bevat alsnog suiker, terwijl je daar als consument niet van op de hoogte wordt gebracht en er bewust voor kiest om dit niet te nuttigen in je thee. Jammer genoeg snappen de fabrikanten dat niet helemaal. Laat ik het anders zeggen, wellicht speelde geld een grote rol. Ik roep maar iets geks. Noteert u allen: Waar winst te halen valt, stinkt het. Nieuwe spreekwoord van 2014.

Luister, ik ben geen heilige. Ook ik eet suiker. Zakken spekjes en kilo's drop. Lasagne uit een pakje (althans, de kruidenmix). Het enige grote verschil is, dat ik er dan bewust voor kies om suiker te nuttigen. Op het moment dat ik ik er dus bewust voor kies géén suiker te nuttigen, wil ik dan ook niet voor verrassingen staan. Makkelijker gezegd dan gedaan, want in een maatschappij van geld, macht en misleiding is het lastig om te kunnen geloven wat je wordt vertelt. Die gezonde tussendoortjes die je worden voorgeschoteld door het voedingscentrum, zijn niets minder dan verpakte suikers. Unilever weet precies wie ze moeten sponsoren om de consument te doen laten geloven dat Peperkoek en Liga een verantwoord tussendoortje is. Beetje jammer.

Om terug te komen op de thee. Wie geïnteresseerd is in een oprecht, puur kopje thee dat wat goeds voor je doet? Kijk even op de site van www.kruidenrijkwinkel.nl . Een website waar je zakjes thee kunt bestellen met kruiden die rechtstreeks uit hun tuintje komen. Ikzelf neem al enige tijd deze theeën af en kan ze je absoluut aanraden. Vergeet niet een theebol te halen bij de Blokker of Xenos, anders drinkt het zo lastig.

Online te bestellen. Absoluut de moeite waard. Mijn voorkeuren liggen bij de bloedreinigende thee (haalt alle o.a. alle medicijnrestanten uit je lijf)  en huid & nieren thee. Ze smaken vrij neutraal, als je groene thee gewend bent is dit geen grote overstap.  Proost! -is weer eens wat anders dan wijn-.


 

Onderwerp: 100% natuurlijke thee & kruiden

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht