Mijn groentesap

25-10-2013 00:00

 

Sinds een half jaar probeer ik een gezondere levensstijl na te leven, om zo mijn energielevel te vergroten en huid & lijf in balans te houden. Wie van nature gezegend is met een puntgaaf huidje en energielevel waar je bang van wordt, zal deze levensstijl waarschijnlijk niet naleven. Good for you! :)

Zelf ondervind ik de voordelen van het gezond eten -minder suikers, weinig tot geen zuivel en veel verse groente en fruit- , mijn energielevel is gestegen en ik voel me er prettiger bij. Uiteraard ga ik ook wel eens 'los' op een pak koekjes, chocola en drop (hockeysticks!), maar ik probeer de basis gezond te houden.

 

Zo begin ik de ochtend -vaak- met een verse groentesap. Zo heb ik voor zonsopgang al de nodige vitaminen binnen en kan mijn lijf de dag weer trotseren. Hiervoor gebruik ik mijn sapcentrifuge van Premium, die in no-time een rauwe wortel of biet tot pulp snijdt. De vingers zijn gewaarschuwd! ;)

Mijn ingrediënten van het groentesapje wat hieronder afgebeeld staat:

1 (halve) rode biet, 1 winterpeen, 1 appel, een stukje gember (1 cm), 2 stengels bleekselderij & een stuk komkommer.

Alles rauw. Niet bang zijn, het smaakt beter dan hoe het eruit ziet. Als je bekend bent met de smaak van verse sappen dan zal dit je niet tegen vallen. De wortel en appel maken het geheel wat zoeter.

 

Met deze ingrediënten kan ik 2 glazen vol schenken. Direct opdrinken voor het optimale vitaminebehoud.

 

 

Al met al kost het even wat tijd & moeite om de groenten te wassen, soms te snijden en vervolgens de hele troep weer op te ruimen. De vaatwasser zit opeens een stuk sneller vol of je moet zo ijverig zijn om dit met de hand af te wassen. Tóch vind ik het de moeite waard, ik mis zelfs mijn groentesap als ik deze een paar keer skip... dus wie weet kan ik je inspireren :).