First date memories

05-03-2014 00:00

Way back, 10 jaar of zelfs langer geleden, toen men nog met paard en wagen rond reed... ok, ik overdrijf. Goed, in mijn jonge jaren, toen er nog babyvet op mijn gezicht zat en de rimpels nog diep onder de huid lagen, was ik vrijgezel. Vrijgezellig wel te verstaan. Inkoppertje. In die jaren beleefde ik ook een aantal eerste dates met potentiele lovers. Soms romantisch en soms tenenkrommend, maar één ding is zeker; hilarisch om na al die jaren op terug te kijken. En ergens ook een beetje heimwee, want hoe heerlijk was het om met onbezonnen kijk op de wereld je toekomstige liefdesleven tegemoet te gaan?

Mijn idee was eigenlijk om hier een aantal hilarische hoogtepunten van mijn dates te noteren, maar alles wat ik zojuist geschreven heb verdwijnt net zo hard weer met de 'deleteknop'. Sommige herinneringen moet je niet delen in het openbaar, maar daar mag je zelf nog tenenkrommend van nagenieten.

Zoals ik al schreef is mijn tijd van de romantische dates voorbij, maar het is echt niet zo dat ik daar wakker van lig. Natuurlijk romantiseren we allemaal weleens de perfecte wereld. Jij, als single ladie... wonend in NY tussen de mooie, vrijgezellen mannen. Kadertje Sex and The City. Iedere week een nieuw avontuur met je vriendinnen en als klap op de vuurpijl een spetterende date op één of andere rooftop. Maar het moraal van het verhaal is altijd dat we op zoek zijn naar vastigheid. We zoeken een maatje, een lover en een betrouwbaar persoon. En als we die eenmaal gevonden hebben is het klaar met al die onzekere eerste dates, inhouden van de lichaamsgassen en heerlijk jezelf kunnen zijn. Geen eerste ontmoetingen meer met schoonfamilie, geen eindeloos heen en weer gesleep met koffers en tassen omdat je niet langer dan 3 nachten op je eigen adres slaapt. Het neemt niet weg dat het af en toe wel erg leuk is om weer even weg te dromen bij al die herinneringen aan je eerste dates... Maar mijn tijd is geweest hoor.

 

Onderwerp: First date memories

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht