Sparen voor bejaarden?

28-02-2014 00:00

Er moet meer gespaard worden. Nee, er kán meer gespaard worden. Tsja, hoe je het ook wendt of keert, sparen hoort erbij en kan altijd meer. Vooral met een goed doel voor ogen. Samen met mij hebben hier veel mensen (lees: vrouwen) moeite mee.  Een aantal reden voor mij om een soort stok achter de deur te creëren. En om dit te delen met jullie, zijn jullie mijn figuurlijke stok. Hoe handig is dat! Laat ik mijn nieuwe regels met je doornemen.

* Denk aan je nieuwe (toekomstige huis)... Need to say more?! En aan het huis wat onder water staat... ook niet geheel onbelangrijk. #detail

* Denk aan al die schoenen in je kast. Tsja, je kunt maar één paar aan iedere dag en een week telt maar 7 dagen. De keiharde waarheid. En lijken die nieuwe voorjaarslaarsjes niet al op het exemplaar achter in mijn kast?!

* Dat blousje bij de H&M is 10 x goedkoper dan bij de Bijenkorf. Dus.

* Die blazer die je eindeloos kunt combineren en die over 10 jaar nog steeds in de mode is (lees: musthave voor je kledingkast), daarvan heb je er al minstens 4 hangen. Lekker laten hangen. Nogmaals dus.

* Je hoeft niet iedere maand te leven alsof het je laatste is...

* Er is nog nooit iemand dood gegaan omdat er een half jaar geen schoenen werden gekocht. Echt niet nee. Nee, en jij zult niet de eerste zijn.

* Je kunt ook dineren bij het plaatselijke eetcafé. Boreas is geen eerste levensbehoefte.

* 'Sparen is voor bejaarden' is vanaf nu geen levensmotto meer voor jou!

*  Er zijn mensen die met 50 euro per week rond moeten komen. Kadertje #eyeopener. Goed, dat het gros van die mensen een schuld heeft van minstens het 100 voudige laten we even achterwege.

Ik zeg: we gaan ervoor. Na de wintersport van manlief, zomervakantie en dinertjes? ;)

 

Onderwerp: Sparen voor bejaarden?

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht