Never stop the music

23-11-2013 00:00

 

Muziek kan me echt meenemen naar vroeger. Binnen een fractie van een seconde sta je met één been in een herinnering. Liefdesverdriet, een echt stapnummer of het eerste nummer van 'jullie samen'. Kippenvel momentjes.

 

Gigi d'agostino; I'll Fly with you https://www.youtube.com/watch?v=d5HZjzL3iCY . GEWELDIG nummer. Ik ben in gedachten direct terug op de dansvloer van mijn oude discotheek. Dé plaatselijke trekpleister waar je moest zijn om een avond flink uit je dak te gaan. Ergens in een gehucht rondom een pittoresk stadje in de Betuwe. Foute rookmachines in de hoek. Je begrijpt, place to be. Waar je hoopte op de aanwezigheid van die ene leuke jongen, want je had niet voor niets 2 uur voor de spiegel gestaan. Met teveel goedkope zoete witte wijn achter de kiezen, pijnlijke voetjes en schor van het lachen & roken (#confession) fietsten we weer naar huis. Maar oh men, wat waren dat leuke avonden... Je was jong en je wilde wat.

 

De muziek van de Spice Girls; Wannabee https://www.youtube.com/watch?v=gJLIiF15wjQ  brengt mij terug naar de laatste jaren van de basisschool. Sorry mensen, ik stam uit '85. We waren met 10 meiden uit groep 8 de Spice Girls. Van ieder bandlid 2 stuks kinderen. Ik was 1 van de 2 Geri' s. Ofwel, Ginger Spice -voor de kenners onder ons-. De roodharige spring-in-het-veld. Als 2 druppels water dus. Met de kerstviering op school lieten we onze mooiste danspasjes zien (op plateauzolen, wie had ze niet?!) en playbackte we volop mee op de vrolijke noten. Jammer dat er geen foto's meer van zijn... ;). Maar nog altijd word ik zó blij van de Spice Girls. Dit was zeker een gevalletje 'poster boven het bed'. Naast de Backstreet Boys.

 

Where Is The Love van The Black Eyed Peas. https://www.youtube.com/watch?v=WpYeekQkAdc. Ons nummer. Hét nummer dat grijs gedraaid werd door de radiostations toen manlief en ik net 'iets' hadden. Way back, 10 jaren maar liefst. Als ik dit nummer hoor ruik ik Jean Paul Gaultier in zijn grijze dikke trui. Uh, zijn luchtje dan, niet Jean himself. :) Eindhoven leren kennen op z'n best. Rood peugeotje 306 die zo lekker over de drempels vloog. Pendelen tussen Eindhoven en Tiel en ondertussen zat mijn hele hebben en houwen in een koffer gepropt die ik trouw achter me aan sleepte. Oh, is het écht al zo lang geleden?? Boehoe, ik wil terug!

 

En nog één, om het af te leren. https://www.youtube.com/watch?v=UO7g3CrG8QA  Woohooo, we staan in de kroeg. Roze maskers van veren, geen besef van tijd en verantwoordelijkheden. Ok, hoogstwaarschijnlijk was het 2 uur 's middags, prima tijdstip om al lallend in de kroeg te hangen. Gewapend met 2 plastic bekertjes bier. Links een, rechts een. Het bier komt in treetjes naar voren vanuit de bar. Goudgele rakkers. Alleen maar zorgen maken over de keuze tussen een frikandel of kroket bij de friet die je nog wilt scoren. Met carnaval mag dit, néé, moet dit. Wat een feest! Je kleren 's avonds stijf van het bier buiten zetten. waar de damp van de rooklucht de volgende ochtend nog vanaf komt. Wanneer is het ook alweer, 1 maart... nu al zin in. Ik zet de muziek alvast aan om in de stemming te komen. ALAAAAAF!