Het is altijd lente...

07-01-2014 00:00

Laatst schreef ik al over mijn grote vriend de zon (Let the sun shine!) , maar ik heb het nog niet specifiek over de lente gehad. Ik bedoel, nu we toch bezig zijn kunnen we net zo goed even flink doorzagen. De maand januari is nog lang en hoe heerlijk is het om weg te dromen bij het idee dat het bijna lente is? Juist, het feit dat we de winter nog moeten trotseren stoppen we ver -heel ver- weg.

 

Stiekem ben ik alweer aan het verlangen naar mijn sneakertjes en witte broek. Met zonder jas naar buiten - 10 punten voor de grammaticaal kloppende zin- en wat dacht je van al het groen wat weer ontwaakt uit de winterslaap. Ik heb het hier over de natuur, mocht je andere vreemde voorstellingen krijgen. Ja ik weet het, het is echt nog te vroeg om hier over te fantaseren... Maar óh zo fijn.

 

De lente begon voor mij (gevoelsmatig) altijd zo rond Pasen. We gingen dan altijd met ons gezin naar de rest van de familie en vaak kreeg ik nieuwe kleren met Pasen. Niet dat we gelovig waren  -helemaal niet zelfs-  of dat dit een speciale betekenis had, maar ik denk dat mijn moeder dezelfde lentekriebels had als ik nu heb. SHOPPEN! Genetisch bepaald, wat kun je er aan doen? Niets, jezelf er aan overgeven! Welke vrouw wil er nou niet een geheel nieuwe gardarobe kopen als de zon schijnt, de vogeltjes fluiten en de geur van krokussen en narcissen je tegemoet komt? Of het haalbaar is, is een tweede. Je kunt altijd nog je kinderen van de opvang trekken of gewoon een maand lang blikvoer eten. En wat kost die Eredivisie Live wel niet per maand? Tsja, crisis hè!

 

De laatste jaren valt de lente ook steeds later in het seizoen voor mijn gevoel. Waar je vroeger in maart nog wel eens voorzichtig op een mooie lentedag kon rekenen, heb ik de laatste jaren het idee dat we dan nog midden in een sneeuwstorm zitten. Afgelopen jaar sloegen we de lente zelfs compleet over. Hallo?! Het leukste seizoen van het jaar, gewoon niet. Weg. Foetsjie. Daarentegen zitten we dan nog wel in oktober in onze zomerjurk. De dames dan hè. Moeder natuur is van slag, gevalletje Global Warming vrees ik. Wanneer er een petitie -niet te verwarren met Pietitie- rouleert genaamd "behoud van de lente" ben ik de eerste die er een handtekening onder krabbelt, dat je het maar even weet.

 

Om deze treurige januarimaand door te komen, heb ik nog wel een kleine opvrolijker voor je. "Het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente.. Lalalala'. Wie kent deze niet? De geweldig vrolijke hit van Peter de Koning (jaar stillekes). Zet het volume even op maximaal en ervaar het ultieme lentegevoel. Meer hoeft er niet gezegd te worden.  www.youtube.com/watch?v=g0EwL8SMfdg

 

 

K. https://www.youtube.com/watch?v=g0EwL8SMfdghttps://www.youtube.com/watch?v=g0EwL8SMfdghttps://www.youtube.com/watch?v=g0EwL8SMfdhttps://www.youtube.com/watch?v=g0EwL8SMfdghttps://www.youtube.com/watch?v=g0EwL8SMfdg( abdadbahbhVoooJBDHajdbvvvdfbvxbsxzdfdfhfgfhhh

Onderwerp: Het is altijd lente...

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht