Tankdrama

12-02-2014 00:00

 

Tanken. Over het algemeen geen favoriete bezigheid van vrouwen. Ten eerste tank je al snel voor ruim 70 euro af. En dat per tankbeurt. Hallo, 70 euro! Dat is een avondje uit eten, een tas vol boodschappen of ja… een tank vol benzine. Heel fijn hoor, want je voertuig brengt je van A naar B. Maar leuk? Neh. Nuttig? Ja. Helaas. In het kader van ‘wat moet, dat moet’ leggen we ons er maar bij neer. 

Maar wat maakt het tanken verder zo vervelend? Dat je net terug rijdt uit je werk in het donker en het lampje van je lege tank plotsklaps gaat branden en je noodgedwongen met zweetoksels en gierende banden naar het dichtstbijzijnde tankstation scheurt? Vervelend ja. En ja, het is algemeen bekend dat er een ruime reservetank in iedere auto zit, maar dat neemt nog niet weg dat de hartslag omhoog gaat en het gaspedaal dieper wordt ingedrukt. Kringen onder de oksels als resultaat. 

Afijn. Verder ben ik van mening dat de tankslangen absoluut een paar meter langer moeten worden gemaakt. Ik kan u niet zo één, twee, drie vertellen aan welke kant mijn tankdop zich vandaag bevindt, dus neem ik de gok en soms gok ik fout. Gênant sta ik vervolgens aan die slang te trekken, om tot de conclusie te komen dat ik net een paar (zeg gerust) meter te kort kom. Mét tankdop op het dak in de achteruit en –hop- naar een de andere tankslang, waar ik wel fatsoenlijk de slang in mijn tank kan hangen. De pompmedewerker die rood aangelopen tegen het raam staat te bonzen om mij te attenderen op mijn tankdop (op het dak) negeer ik even volkomen. Cool as ever. 

Is het de oneindige twijfel tussen Ongelood 95 of 98? Het nummer van je tank al vergeten zijn voordat je bij de kassa belandt, of erger, het simpelweg niet bedenken dat de caissière je straks om een tanknummer gaat vragen. Je hebt immers pas 10 jaar je rijbewijs en zal voor minimaal hetzelfde aantal jaren al wat tankervaring hebben opgebouwd. Zou je denken. 

Misschien moeten vrouwen hier maar mooi gebruik maken van een stigmatiserend vooroordeel; tanken is wellicht een échte mannenklus. Net als het vuilnis buiten zetten. Er blijven genoeg –leuke- klussen over, wees niet bang.

 

Onderwerp: Tankdrama

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht