Tip! Acupunctuur

04-12-2013 00:00

 

Een tip die ik je zeker mee wil geven is die van het ondergaan van acupunctuur. En dan een hele specifieke praktijk, waar geen naald aan te pas komt. Ok, heb ik je aandacht?

 

Afgelopen winter werd mijn hele persoonlijke kring geteisterd met verkoudheidjes en griep. De oorzaak? Zoonlief! Jazeker, iedere dag sleepte meneer rugzakken vol bacillen mee vanuit het kinderdagverblijf en deze werden vervolgens liefdevol verspreid over zijn medebewoners. Zelfs opa's en oma's werden aangestoken. Goed, het was ook een horrorwinter qua griepepidemie... Maar die van ons sloeg alles. In combinatie met veel slaaptekort en een berg aan 'ontzwangerhormomen' -ik verzin het niet- , was het even genoeg voor mijn lijf. Kortom, mijn lijf was niet blij. Haren, nagels & huid hadden even een time-out.

 

Bloedonderzoeken bij de huisarts leverde niets op. Mijn kapster zag geen kale plekken en ik begon me nu toch wel zorgen te maken (ik bedoel, HALLO... ik zit wel achter de receptie hè!). Zou dit ooit nog goed komen?! *start dramatische muziek*.

 

En daar was mijn oplossing, via Google nota bene. Acupunctuur. Halleluja! Zonder naalden. Thank the lord! En ook nog eens zeer goed te declareren bij de zorgverzekeraar onder het kopje 'alternatieve geneeswijze'. Onder het mom van 'baat het niet, dan schaadt het niet', wilde ik dit zeker proberen. Wellicht waren mijn klachten in de loop van tijd ook vanzelf over gegaan, maar aangezien ik niet beschik over een dosis engelengeduld werd de afspraak zo ingepland. Laser-acupunctuur here we come!

 

Waarschijnlijk heb je nu een beeld voor je van een donkere ruimte met wierook en 'new age' muziek op de achtergrond. Realitycheck! Nee dus... Een prachtig oud klooster met frisse witte kamer. Geen wierook en al helemaal geen muziek. Die moet je er dan maar even bij denken ;). Een nuchtere acupuncturist die mij duidelijk vertelde wat ik kon verwachten en mij snel en effectief kon laseren.

 

Voor mij bestonden de behandelingen uit een intake & irisscan. Vervolgens kreeg ik 4 laser behandelingen in mijn oor & hand, waarbij ik binnen 15 minuten weer buiten stond. Maar wel zónder klachten, damn... hoe deed hij dat?

 

Voor iedereen die hier voor open staat, zou ik je zeker willen verwijzen naar de site van mijn acupuncturist. Je klachten kunnen uiteenlopen van allergieën tot darmklachten. Van slapeloosheid tot haarpijn. Het enige wat er van je gevraagd wordt, is om jezelf een beetje open te stellen voor deze alternatieve geneeswijze. That's it! Kortom, neem een kijkje op:

 

www.sian.nl

 

 

Onderwerp: Tip! Acupunctuur

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht