Wat heb ik geleerd van Beautybloggers?

23-08-2014 00:00

Ik blog alweer bijna een jaartje mee. Niet altijd even consequent, maar hé... het moet wel leuk blijven. Niks moet, alles mag. In dat jaar heb ik ook heel veel geleerd van de zogenaamde beautybloggers. Ikzelf volg al enige tijd Beautygloss.nl & Misslipgloss.nl, maar ook Veracamilla.nl, lottelovesbeauty.nl & Beautylab.nl mogen niet ontbreken. De één leest een magazine, ik lees blogs. Beautyblogs gráág.

Niet dat ik nu zo'n mega make-up type ben.. maar voor tips sta ik altijd open, want 's ochtends wakker worden zonder zwarte zakken onder je ogen is er niet meer bij. Hallo realiteit!

Wat heb ik nu eigenlijk geleerd van al deze tips? Er ging een wereld voor mij open. Lees mee!

  • Het gebruik van een bronzer. Dus het shapen van je gezicht. Heel belangrijk en zo gepiept. kijk eens naar dit artikel als je hier meer over wilt weten: artikel over bronzer van Misslipgloss.nl.
  • Het (juiste!) gebruik van blush. Van lijkbleek naar een gezonde blos, wie wil dat nou niet?! Daarnaast ook heel belangrijk om te weten waar je de blush precies opkwakt! Lees het artikel over blush van Debbie Zwiers.
  • Het gebruik van concealer en foundation! Wereld van verschil. Ik deed altijd maar wat, maar het gebruik van een concealer kan een foundation overbodig maken. Zie dit artikel van Lottelovesbeauty.nl. Op welke plaatsen je de concealer precies aanbrengt zie je op onderstaande afbeelding. De witte lijnen zijn de concealer. Nog wel even goed vervagen hè ;). De donkerbruine lijnen zijn de bronzer.
  • Het gebruik van foundation is minstens zo belangrijk. Dit filmpje van Misslipgloss laat je zien hoe je zowel concealer als foundation opbrengt. Erg handig. Ik vond het altijd nogal verwarrend. 
  • Ik heb geleerd dat er een highlighter stift is voor je wenkbrauwen (van Vera Camilla) én er een pennetje bestaat om je waterlijn (wat?) mee in te kleuren, alhoewel deze bij mij niet echt blijft zitten. Toch leuk om eens te proberen.
  • Daarnaast bestaat er een soort van transparante poeder die je foundation op zijn plaats laat en je minder laat glimmen. ook weer een eyeopener! Lees dit artikel maar eens!
  • Echt heel spannend experimenteren met oogschaduw doe ik vrijwel niet, behalve als ik een etentje of avondje uit heb. Dan vind ik het leuk om een wat zwaardere ooglook te maken. Ik heb zojuist het Sleek Arabic Nights palette besteld in de webshop van Misslipgloss.nl, so wish me luck!

Onderwerp: Wat heb ik geleerd van Beautybloggers?

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht