Wat heeft het mij opgeleverd?

21-12-2013 00:00

 

Mijn blogs over een gezondere voedingskeuze heeft sommige lezers overgehaald om ook deze weg in te slaan. Hartstikke leuk, enjoy the club! Wel wordt er regelmatig aan mij gevraagd wat deze gezondere levensstijl mij nu daadwerkelijk opgeleverd heeft. Sit back and relax, ik vertel je hier wat afgelopen driekwart jaar mij gebracht heeft. Want lieve dames en heren, we willen resultaat horen en zien! En terecht...

Zoals ik al eerder aangaf was het bij mij geen hele bewuste keuze om over te stappen naar een gezondere levensstijl, maar meer een wanhoopsdaad. Mijn lijf was ontregeld na een zwangerschap, slaaptekort (gevolg van) & griepepedimiën. Juist het was de horrowinter van 2012-2013! Mijn huid, nagels & haren waren niet blij. Ik werd er niet heel happy van & ik had geen zin en tijd om dit rustig weer eens op te bouwen, no time to loose. Het was tijd voor voedsel wat me daadwerkelijk wat opleverde in plaats van dat het me juist energie kostte. Zo geschiedde. Mijn goeroe Amber Albarda kwam om de hoek kijken en ik leerde veel van vrienden, collega's & kennissen. Ook Google was mijn grote vriend, die bracht me op goede blogs & sites waar ik grotendeels kon vinden wat ik zocht.

Mijn huid is zeker opgeknapt sindsdien. Deze lag aan gort -sorry maar het was echt zo- na mijn zwangerschap. Ik ben nu eenmaal geen type om liters foundation op mijn hoofd te smeren -thank god- en wilde graag mijn gave huidje weer terug zonder hormonale toevoegingen. Enge pillen enzo... Ik noem geen namen ;). Mijn gezondere etensstijl heeft absoluut geholpen, maar het was niet genoeg op korte termijn. Loes Oud (Vital Veldhoven) moest er aan te pas komen. Google deze magische woorden en u komt op de site voor meer informatie. Bij Vital heb ik de zogenaamde Vegatest gedaan en hieruit kwam dat ik veel voeding moest laten staan wat bij mij allergische reacties veroorzaakte in de vorm van bijvoorbeeld acné. Ik noem een kaas (NEE!), rode wijn -gelukkig wél wit- en varkensvlees. Maar ook avocado, kruidnagel, kerrie etc. Heel persoonlijk. Chocola mag ik godzijdank nog wel. Deze heb ik allemaal heel braaf geskipt de eerste maanden en mijn huid begon er direct rustiger uit te zien. Daarnaast heb ik ook hulp gehad van een goede orthomoluculaire arts, die mij supplementen voor heeft geschreven en deze hebben absuluut de kers op de taart gemaakt.

Mijn nagels: direct resultaat. Kan ik heel helder in zijn. Geen broze nagels meer, maar stevige nagels die niet meer direct afbreken als je lomp een deur opent of je autodeur dicht smijt (vraag me niet hoe ik dit überhaupt voor elkaar kreeg). Hoera, welcome back!

Mij haar was een ander probleem. Ik kreeg opeens behoorlijk wat haaruitval en haarpijn en dit baarde me grote zorgen. Mijn voeding in combinatie met acupunctuur (zie blog Tip! Acupunctuur) heeft duidelijk resultaat opgeleverd. Mijn haar valt véél minder uit en groeit zelfs sneller. Wel jammer dat ik ook sneller uitgroei krijg. Oeps...

Daarnaast voel ik me energieker! Echt douze points voor de categorie energie. Minder een slaperig- of afwezig gevoel en overdag weer energiek zijn. Moet ik je eerlijk zeggen dat -bijna- een jaar fatsoenlijk slapen ook meeweegt. Eerlijk is eerlijk. Ook de hormonale schommelingen zijn minder geworden, al zullen die nooit helemaal weg gaan. Kijk, daar ben je vrouw voor. #oneerlijk.

En dan last but not least, mijn gewicht. Ben ik daadwerkelijk slanker geworden van het gezonde voedsel? In eerste instantie wel iets, maar dit was absoluut niet mijn insteek, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Ik heb dit vervolgens weer gecompenseerd met veel vette & volle producten. Minder suikers en meer gezonde vetten levert je nou eenmaal een natuurlijker gewicht op. Niet gek dat je dan wat kilo's kwijtraakt ten opzichte van je ongezonde leven. Gelukkig houd ik van véél eten (mensen die mij kennen zitten nu heel hard 'ja' te knikken), want ik werk heel wat spiegeleieren, volle bakken yoghurt, speltboterhammen met pindakaas en trossen bananen naar binnen in een week. Ik dank mijn stofwisseling hier iedere dag voor, ofwel "pa, ma... bedankt voor de genen!". Enne, ik ben nog geen 30 hè. Wie weet wat mijn stofwisseling dan in petto heeft. Dussss, mocht je over een paar jaar een vrouw met maat 44 zien lopen die erg veel op mij lijkt. It's me!

Zoals je kunt lezen was het een hele ontdekkingstocht naar een vitaler, gezonder lijf. Maar ik kan je vertellen, ik ben heel happy met het resultaat. We zijn nog geen jaar verder en ik zie al duidelijke resultaten, mede dankzij mijn voeding. En geloof me, ik ben ondertussen al heel wat minder streng dan in het begin. Mijn lijf kan weer wat hebben, dus die kerstkransjes zijn meer dan welkom! Het allerfijnste is, om weer je 'oude ik' terug te zien in de spiegel. Klinkt allemaal heel melodramatisch, maar ik denk dat de mensen die dit herkennen wel snappen wat ik bedoel. Een mooie afsluiter voor dit artikel zeg ik zo :).

 

www.acnetherapie.nl

Onderwerp: Wat heeft het me opgeleverd?

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht