Wekelijkse onzin #2

02-12-2013 00:00

 

Afgelopen week ging ik op een rustige maandagmiddag even met manlief & zoon de stad in. Ik was er al op ingesteld dat ik nergens even zou kunnen rondneuzen, want zodra ik ook maar een kledingstuk aanraak staat óf manlief te zuurpruimen óf ligt mijn zoon ergens schreeuwend op de grond. Dat was ook het geval. Zoonlief had de roltrap ontdekt en riep vervolgens na 10 minuten al dat hij 'naaa huiss' wilde. Wie heeft hem dat geleerd?? Ik zag de ZARA aan me voorbij gaan en al trillend van afkickverschijnselen liep ik langs de H&M. Maar het ergste van alles waren de bruine papieren tasjes. Excuses; Tassen. Blauwe letters. PRIMARK. Ze waren overal -ik herhaal- overal! In de stad, parkeergarage, passerende fietsers en voorbijgangers. Wat een marteling. Had me op een plank gelegd en doormidden gezaagd en het effect was hetzelde. Binnenkort maar even rustig terug, zonder man en zoon. Goed plan.

 

Tevens was ik een dag en nacht kindloos. Mijn ouders wilden hem graag een etmaal voor zichzelf, dus met alle liefde en plezier stond ik mijn zoon af. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem tóch wel een beetje miste, vooral op de momenten dat het stil was in huis. Dan denk je zachtjes te moeten doen omdat hij slaapt, totdat je realiseert dat hij een nachtje weg is.  Verder heb ik heerlijk genoten van mijn vrije tijd. Alles ging 10 x zo snel en ik hoefde niemand gestrekt de supermarkt uit te dragen. Wel vroegen mijn man en ik ons af wat we die 8 jaar lang samen allemaal gedaan hebben zonder kind?! Zo vreemd, dat is bijna niet meer voor te stellen. Belangrijk detail: we sliepen uit. Een heel uur maar liefst, tot 7.00.

 

Check dit plaatje even. Deze kreeg ik doorgestuurd van een vriendin en ik kan alleen maar zeggen: So true! Ik geloof dat 98% van de vrouwen dit wel herkent, lang leve de hormonen!

 

Vrijdagavond ging ik uit eten bij Butler & co op de kerkstraat in Eindhoven. Een absolute aanrader. Het concept is net even iets anders dan standaard. Geen kaart, maar een dagmenu van de chefkok. Uiteraard kun je wel wat switchen met de gerechten, maar in principe is het 'take it or leave it'. Ik koos voor een driegangen diner en dat was heerlijk. Helaas geen foto's genomen, maar ik had o.a. een rundertartaar, stukje hert om het gezellig te houden en als afsluiter een toetje van chocola en uh... heel veel meer. Ik vond het een waar kunstwerk wat ik op mijn bord kreeg en werd verrast door onverwachte smaken zoals kokos en buikspek. Over de amuses & wijnen nog maar niet te spreken. Sterwaardig, absoluut! Om vervolgens bier te drinken in de kroeg, geweldige combi. Houd ervan.

 

Als afsluiter van de week een heuse doop. De nieuwste aanwinst in onze familie, mijn kleine neefje, werd gedoopt. Een bijzondere gebeurtenis waar ik als peettante (!) zeker bij aanwezig wilde/ moest zijn :). *trots* Niet gehuild. *wederom trots* , ik werd afgeleid door mijn eigen zoon die opeens vrolijk "hallo omaaaa" begon te schreeuwen door de preek heen. Whoeps. Daarna stonden we natuurlijk met een borrel in de hand om dit te vieren, want dit konden we niet zomaar voorbij laten gaan. Niet gesprongen op de trampoline, maar wél een gezellige afsluiter van de week.

Een fijne week!

 

Onderwerp: Wekelijkse onzin #2

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht