Wekelijkse onzin #3

09-12-2013 00:00

 

Afgelopen week ben ik meerdere malen op het postkantoor geweest. Met pijn in mijn hart heb ik wat 'oude' laarzen (valt 3 x gedragen ook onder de noemer 'oud'?) en een prachtige rok verkocht via Marktplaats. Deze pak ik netjes in en worden volgens afspraak afgeleverd op het postkantoor. Wat tegenwoordig gewoon de Primera heet. Soms leef ik nog in 1995, sorry mensen voor de verwarring! Ondertussen ben ik ook vaste klant bij de Primera, want het ophalen van pakketjes -geleverd door een niet te noemen groot online warenhuis- gaat mij ook erg goed af. Dat is dan wel weer anno 2013.

 

Even nog iets anno 1995. Ben ik serieus de enige die nog rondloopt met papieren agenda's? Ik ben eraan verslingerd. Het eenvoudig kunnen bladeren door de weken, even vlug iets noteren of doorkrassen én vooral: het arceren (roze!) van belangrijke evenementen/ afspraken. Ik ben er dol op. Dit kan dus gewoon ook allemaal op mijn telefoon -behalve roze arceren?-, maar toch... ik kom er niet vanaf, die papieren agenda's. Braaf sleep ik ze overal mee naar toe en aan het einde van het jaar maar liefst 2 stuks. Deze week mag mijn agenda van 2013 mag weer bij het oud papier. Of nou ja, eerst beland deze nog even in de la, la, lalalaaaa... mijn trouwe vriend.

 

5 december, pakjesavond! Euhm, bij ons was het 6 december. Sint had het nou eenmaal erg druk, dus daarin hebben we even een dagje geschoven in de planning. Sint vraagt, wij draaien. Dat kwam voor ons toevallig ook heel fijn uit op een vrijdagavond. Toevallig ja... Op 5 december ben ik wel wezen kijken naar Sinterklaas met zoonlief. Een succes! Waar ik de eerste 5 minuten nog in een wurggreep werd gehouden, werd ik het uur daarna uitgedaagd door mijn zoon om mee te dansen met de pietjes. 100 % vooruitgang zeg ik zo. Jammer dat ik niet mee mocht naar het warme Zuid- Spanje om te overwinteren, volgend jaar weer eens proberen. Enne, die Sinterklaas leek verrekte veel op mijn schoonvader! Het zou toch niet..?

 

Zaterdagavond speelde PSV weer en ik zal er weinig woorden aan vuil maken, manlief was zacht gezegd not amused. Tóch blijft de sympathie voor de spelers, trainer & club wel overeind. Tenminste nog iets wat overeind blijft. *vreest nu voor leven *. In ieder geval, ik had ook een heerlijk avondje. Zoon in bed, mama languit in de relaxmodus op de bank. Movienight! Ik koos voor Eat, Pray, Love van een jaar of 3 geleden (ik loop altijd een beetje achter de feiten aan) en vond het een heerlijke film. Niet zozeer de film zelf -best langdradig zo nu & dan- maar meer het verhaal erachter. God, superstoer om 'even' naar Italië, India & Bali te gaan voor een jaar en jezelf helemaal resetten en herontdekken. Niets voor mij, alhoewel ik nu spontaan 24/7 zin heb in Italiaans eten. Pasta di mamma!

 

Verder mocht onze kersboom weer van stal gehaald worden en overleed 'onze' apartheidstrijder Nelson Mandela op 95-jarige leeftijd. Die man had het verdiend om minstens 130 te worden -in gezonde toestand-, maar soms bepaalt het lot helaas anders. Ohja, en ik denk dat ik minstens 2 liter erwtensoep op heb afgelopen week #record. Hij was heerlijk! Thanks mom!

 

Fijne week allemaal!

 

 

 

 

Onderwerp: Wekelijkse onzin #3

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht