wekelijkse onzin #4

16-12-2013 00:00

 

Afgelopen week was het dus eindelijk zo ver! Ik ging naar de Primark... Vol verwachting klopte mijn hart. Niet voor heel lang, want het was een beetje een tegenvaller. Ik had deze nieuwe vestiging veel groter verwacht -niet dat het klein was ofzo-, maar iets, tsja... stijlvoller?! Nee, ik had me vooraf te lekker gemaakt en daarom viel het waarschijnlijk tegen. Toch kocht ik er voor meer dan 50 euro aan van alles en nog wat. O.a. regenlaarzen met panterprint, warme fluffy huissokken en een mooi zwart tuniekje (13 euro!! HALLO!). Erg spannend, je hoort het...Als klap op de vuurpijl scheurde mijn fantastische papieren tas al na 10 minuten. Als een soort van grote broodzak hield deze onder mijn oksel geklemd en sleurde deze door de stad. Not funny! Voorlopig even Primark-genezen verklaard.

 

Veder was ik 2 dagen vrij in plaats van mijn (enkele) gebruikelijke vrije dag. Wat een luxe zou je denken... De zon scheen hoog aan de hemel en moeders zat binnen 3 wassen te draaien en de zooi op te ruimen. Assepoester was er niks bij! Als klap op de vuurpijl kon ik mijn kind horen krijsen aan de andere kant van de supermarkt, om vervolgens -volgepakt als een pakezel- de supermarkt te verlaten mét gestrekt kind onder je arm. En vooral blijven lachen, keep on smiling! Thuis was er maar 1 mogelijkheid voor ogen, kind op bed en een pak kerstkransjes soldaat maken. Blurp. Moet ik wel even bij vermelden dat we die avond met z'n drietjes onder het 'grote' dekbed lagen te lachen en ik me ontzettend rijk en gelukkig voelde... Dat was die desbetreffende middag wel even anders!

 

Op dinsdag mocht ik mijn kerstpakket uitzoeken op mijn werk. Uitzoeken hoor ik je denken, ja uitzoeken! Hoe luxe is dat? Met muntjes loop je langs de kraampjes op de gezellige kerstmarkt ét voila, mijn kerstpakket was zo samengesteld. Een avond dineren -uiteraard inbegrepen met fles wijn- en een Bongo bon voor een nachtje weg zijn o.a. de aanwinsten. Manlief & ik werken samen binnen dezelfde organisatie, dus dubbel pret! Hierrrrrr met die muntjes!

 

Ook ben ik voor het eerst in één van de Plopsa parken geweest, Plopsa Indoor te Hasselt. Zoals de naam je al doet vermoeden is dit -inderdaad- binnen. Een grote hal waarin je met de kids in varende eendjes, opspringende kikkers en blussende brandweerauto's kunt gaan. Maar ook Bumba (inclusief verschrikkelijke baby! wèèèèh, wèèèèèèèh), Piet Piraat en Kabouter Plop -perdeplop- kun je bewonderen. Voor de kinderen boven de 1 meter (ja, ik ook dus) zijn er ook wat meer uitdagende attracties; een achtbaan, zweefmolen die met 120 KM/U ronddraait *braakneiging* en een 'vrije val' pilaar. Alles uitgeprobeerd en mijn stembanden zijn weer opgerekt voor een heel jaar.

 

Een diner bij Piet Hein Eek (Eek & Ruijgrok) stond ook op de planning. Zijn restaurant is een absolute topper! Ik heb heerlijk gegeten & gedronken. De bediening was vriendelijk en de kaart was niet heel uitgebreid, maar wel verrassend. Jammer dat het licht boven onze tafel niet verder gedimd kon worden, qua sfeer zou dat wel iets toevoegen -hoort het bij de industriële look?-. Het ligt op Strijp R, wat verder weg vanaf het centrum, maar je kunt in het restaurant zelf ook nog gezellig 'naborrelen'.

 

Voor de rest was ik veel in gedachten afgelopen week bij het omgekomen baby'tje van 3 maanden. Hij overleed zondag 8 december na een noodlottig ongeval in 'ons' park in Meerhoven. We zagen de ambulances op- en afrijden en het was -is- ronduit verschrikkelijk. Het feit dat het zó dichtbij is en dit je ergste nachtmerrie is die uitkomt brengt mij kippenvel van top tot teen. Als ik toch een tijdmachine had... Mijn gedachten gaan uit naar de familie van baby'tje Jort en in het bijzonder naar zijn moeder.

 

Zo, de meeste kerstcadeautjes zijn ingeslagen afgelopen weekend en nu nog bedenken wat we 'moeten' eten met kerst. Want het schiet al op! STRESS! ;)

 

Fijne week!

Onderwerp: wekelijkse onzin #4

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht