Wekelijkse onzin #5

23-12-2013 00:00

Een koffiedate om 9.00 's ochtends? Ja, ik maak geen geintjes... ik doe dat soms. Aangezien zoonlief zich vaak al voor 7 uur in de vroege morgen meldt, begint mijn dag ritueel net iets vroeger dan een gemiddelde Nederlander vrees ik. Daarnaast moet -mag- ik vaak om 13.00 nog werken, dus is die 'ochtend-koffie-date' perfect. Vervolgens mag zoon nog even slapen thuis & kan er ondertussen nog een was gedraaid worden voordat moeders weer fris & fruitig aan het werk mag. Heb ik al wel eens eerder vermeld dat ik écht tot 'rust' kom op het werk?! Bij dezen...

 

Het was ook Me-time last week. Ik onderging een schoonheidsbehandeling voor mijn gezicht en dat was heer-lijk! Een paar dagen later mocht ik ook nog eens ruim 2 uur op de kappersstoel liggen inclusief haarmassage en massagestoel. Wow... daar werd ik oprecht heel blij van. Tijd voor mijzelf, geen kind wat aan mijn been hing of manlief die 'lastige' vragen stelde, nee... just me, myself and I. Ik ben dus weer helemaal klaar voor de kerst.

 

Vorige week was ook mijn zoontje een aantal dagen ziek. Hoge koorts en een nare blafhoest. Ik had spontaan een groep zeehonden op de stoep liggen. Nee zonder gein, het ging me aan het hart. Als zoonlief ziek is sta ik op scherp. Ik slaap dan bijna rechtop en ren de hele dag op & af met tissues, neuspompje & zetpillen door het huis. Oh men, dat pipse moeleke (Is dat Betuws?! lees: gezichtje) en die droopy eyes... Zó zielig. Er knaagt dan iets aan me als hij zo ziek is, moederinstinct in viervoud.

 

Afgelopen week ontving ik maar liefst 7 kerstkaarten, wow!! (vergeet niet om de 'sarcasme-knop' aan te zetten). Vroeger, good old days, stuurde zowat iedereen een kerstkaart. Hoe gezellig was dat? Anno 2013 is dit een beetje achterhaald en eerlijk is eerlijk, ook ik verstuur ze al een paar jaar niet meer. Ho, wel naar mijn oma die ik niet met kerst zie -er zijn uitzonderingen-. Ik verstuur -heel laf- via Facebook en Twitter iedereen de beste kerstwensen en een spetterend 2014. Wel duurzaam, nietwaar?! Helemaal anno 2013.

 

Als afsluiter van de week, ons 2-jarig jubileum! Nee, niet onze relatie... dat duurt al een jaartje of 10 (WAT!?), maar onze trouwdag! 2 jaar geleden gaven we elkaar vlak voor de feestdagen het 'ja-woord'. Hoogzwanger van zoonlief vierden we dit heel intiem met naaste familie, om vervolgens met ruim 50 naaste vrienden & familie een knalfeest te geven in ons huisje. Heel bijzonder om weer even bij stil te gaan. En men... wat vliegt de tijd! Het plaatje hiernaast geeft het ideale huwelijk aan ;).

 

En bij dezen als afsluiter: Iedereen een heerlijke kerst en een spetterende 2014 toegewenst. Dat we maar veel geluk, gezondheid & liefde mogen vinden in een nieuw fris jaar. Amen.

Onderwerp: Wekelijkse onzin #5

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht