Wekelijkse onzin #week 1

06-01-2014 00:00

 

Afgelopen week waren alweer de laatste dagen van 2013. Ik blijf het toch altijd bijzonder vinden om een jaar af te sluiten en een nieuw jaar in te luiden. Een vers jaar, als een lege pagina die nog volgeschreven moet worden. Wat zal 2014 ons allen brengen? Ik heb geen idee wat de laatste dagen van het jaar deed. Het was nog vakantie en ik hing het meeste van de tijd rond in huis. Eten binnen handbereik en vooral rustig aan doen. Manlief en ik hadden een verslaving, The Killing kijken. Steengoede serie van heel wat jaartjes terug. Via vrienden op ons mediacenter gezet -is dit illegaal?-  en sindsdien liggen we ieder beschikbaar uurtje voor de TV. Even wennen aan de Deense taal, klein detail, maar daarna volop in trance naar het beeldscherm staren. We hebben er 18 uur opzitten van de 20 in totaal, een hele prestatie an sich. Get a life!

 

Oudjaarsavond was weer gezellig en fijn. Gooi lieve mensen, lekkere hapjes & drankjes en wat siervuurwerk bij elkaar en u heeft een fantastische avond/ nacht. We dachten rond 02.00 wel te kunnen gaan slapen, maar daar dacht mijn zoon compleet anders over. Die was wakker geworden van het lawaai en had gezellig met ons naar het vuurwerk staan kijken. Op de valreep nog even drie blokjes kaas en wat olijven naar binnen gewerkt... Moet kunnen als 2 jarige peuter midden in de nacht. Het begon onschuldig met "nie slaaapen' om vervolgens tot krijsend toe in bed te liggen. Dan maar tussen ons in. Mijn rug is ook weer gekraakt door 2 trappelende voetjes en ik geloof dat ik wat vingers in mijn ogen geprikt kreeg. Ach ja, het is maar één keer oud & nieuw (per jaar).

 

En ja, de vakantie kwam echt tot een eind. Na 8 hele dagen vrij geweest te zijn, die in het teken stonden van eten, drinken, luieren en samenzijn met geliefden, was het echt gedaan met de pret. Back to reality. Met frisse tegenzin sleepte ik mijzelf naar het werk om daar vervolgens in alle stilte de realiteit onder ogen te zien. En hé, zo erg was het niet eens. Tijd voor weer wat normale dagen. Gezond voedsel en een beetje ritme in de dagen. Niets mis mee, toch? *snif*  Daarnaast kan mijn lever even ontgiften, ook niet geheel onbelangrijk.

 

Deze week begint het echte leven weer. Geen oliebollen of kerstkransjes meer, maar gewoon de boterhammen met pindakaas of worst. Geen eindeloze familieaangelegenheden, maar weer 's avonds op de bank met eigen gezin. Ook lekker! Succes met het acclimatiseren en vergeet je bakje #koffie niet! 

 

 sM      et fre MMeBack to  

 

Onderwerp: Wekelijkse onzin #week 1

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht