Wekelijkse onzin #week 52

30-12-2013 00:00

 

Afgelopen week moest -mocht- ik nog 2 dagen werken voor de kerst. Manlief had al wel vakantie en was all day long met een zeer opstandig kind thuis. Ik zeg maar zo, je kunt af en toe maar beter werken. Je begrijpt, het was geen straf. Zoonlief wordt bijna 2 en ook dit gezegde klopt weer als een bus: ik word 2 en zeg NEE! Soms ook Neeeheeeeeeee (hoor vooral de zucht hierin). Het vreemde is dat hij wel erg goed sliep afgelopen week. Ik bedoel, 7.35 wakker worden voor de derde dag op rij is vrij uitzonderlijk hoor!

 

3 dagen eten. Volle bak eten en drinken. Vlees, bijgerechten, ijs, kerstkransjes en de kerststol niet te vergeten. Jep, het was kerst -mocht je het alweer uit je geheurgen verbannen hebben-. Ik heb écht, hand op mijn hart, zoveel gegeten afgelopen week. Daar word je gewoon bang van. Mijn balans van 80% gezond en 20% ongezond was compleet omgedraaid. Ach... everybody needs a holiday. Euhm, paar rondjes extra rennen deze week om al die kerstkransjes, toetjes, vette happen en snacks eraf te krijgen?! Of 3 dagen gewoon niets meer eten, ook een optie nietwaar?

 

Mijn kerst was heerlijk. Ik ben voorstander van een standaard ritueel ieder jaar. U neemt een kerstboom, en vooruit, wat versieringen. Plaats hierbij een grote tafel met véél voedsel. Wat familieleden/ vrienden eromheen. Flesje wijn op tafel en ik ben gelukkig. Vrede op aarde. Oh, nog wat kneuterige kerstmuziek op de achtergrond en het kan niet meer stuk mensen. Volgend jaar weer! Nog 51 weken, wie telt er mee af?

 

Na de drukke kerstdagen was het ook nog steeds vakantie, dus gingen we gewoon door met het spenderen van de dagen bij lieve mensen. En ook het eten ging door, we waren toch al 'slecht' bezig dus die paar extra vetjes konden er ook nog wel bij. Bessie (juist, Turf) was er niets bij. Zoonlief lekker spelen met andere kindjes en wij languit op de bank met een vette pizza achter de kiezen. Hemels...

 

Ook hadden we het lef om de week af te sluiten bij de Ikea. Ja, op een zondag naar Ikea. Zo gek als we waren -zijn-  aansluiten met de auto in de file. Ach, jezelf mentaal voorbereiden op de drukte helpt al veel. Daarna verstand op nul en gaan met die banaan. Het was iets minder druk dan op 2e Paasdag, dus wat dat betreft zijn we echte Ikea-diehards. Zoonlief was overladen met cadeaus tijdens de feestdagen en dus moesten er wat bakken gekocht worden om deze weer op te bergen. Uiteraard sleepten we gelijk wat nieuw speelgoed mee, het moet wel in balans blijven hè? Oh... en de hotdog (100% kip, 100 punten voor Ikea) was ook heerlijk. Tsja, de week vet beginnen, is de week vet afsluiten.

 

Fijne jaarwisseling iedereen! Dat iedereen maar een gezond, gelukkig en spetterend 2014 tegemoet mag gaan. *proost*

 

 

Onderwerp: Wekelijkse onzin #week 52

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht